T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / GÖLBAŞI - Şehit Sebahattin Koçak Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi

LGS OKUL ZÜMREMİZ İLE 4 HAZİRANDA GERÇEKLEŞEN LGS SINAVININ SORU ANALİZİNİ YAPTIK!

4 Haziran'da gerçekleşen LGS'nin branş bazında soru analizini, 8. sınıflardan sorumlu öğretmenlerimiz ile bir araya gelerek değerlendirdik ve analizini yaptık.  

 

LGS  Türkçe  sorularının değerlendirmesi:

 

İlk bakışta kolay gibi görünen Türkçe testinin  hiç de kolay olmadığını belirtmek isterim. Dil bilgisi soru sayısının azlığı, birinci dönem konuları içinde olmasına rağmen cümlenin ögelerinden soru sorulmaması sınavın ağırlığını okuma ve okuduğunu anlama üzerine yoğunlaştırdı.  Sınavın %65’i anlam soruları, %20’si grafik, tablo ve görsel yorumlama, %10’u yazım ve noktalama, %5’i ise dil bilgisi sorularından oluşmakta. 

 Her zaman söylediğimiz gibi anlam soruları, okuma kültürü olmayan öğrencilerin zorlanacağı sorular. Tablo ve grafik yorumlama soruları da “analitik düşünme becerisi” gerektiren sorulardı. Türkçe sorularının zorluk seviyesi her geçen yıl biraz daha artıyor. Okuyan, okuduğunu doğru yorumlayan, ilişkilendirme yapabilen, çok yönlü düşünebilen öğrencilerimiz bu sınavlarda başarı sağlayacaktır. 

Bir öğrencimiz Türkçede yanlış yapmamıştır.

Bir öğrencimiz 1 yanlış, bir öğrencimiz de 2 yanlış yapmıştır. Türkçe dersinin belirleyici olduğunu düşünürsek iyi bir sonuçtur bu.

 

LGS Türkçe Zümresi

 

2023 LGS İngilizce soruları ilk 5 üniteden soruldu. Önceki senelere göre soruların karmaşık yapılara sahip olmadığı, zor soruların bulunmadığı, diyalog sorularının fazlaca olduğu bir sınavdı.Müfredat dışında herhangi yeni bir kelimeyle karşılaşmadık. Okuduğunu anlama becerisine sahip olan ve ünite kelimelerine düzenli çalışan öğrencilerin rahatlıkla başarılı olabileceğini düşünüyorum. Sorulardaki konu dağılımı dengeli bir şekildeydi, kazanımlar net sorularla ölçülmüştü. Grafik yorumlama sorularına fazla yer verilmedi.    İngilizce testinde okulumuzda 10 öğrencimiz testte soruların hepsini doğru işaretlemiştir. 5 öğrencimiz 1 yanlış, çok sayıda öğrencimiz de 2 veya 3 yanlış ile testi tamamlamıştır.    

Merve Bozbal 

İngilizce öğretmeni  

 

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, Kader İnancı ünitesinden üç soru, Zekat ve Sadaka ünitesinden dört soru, Din ve Hayat ünitesinden üç soru şeklinde dağılımın olduğunu görmekteyiz. Sorular daha çok anlama, kavrama ve yorumlamaya yönelik sorulardı. Soruların içinde yer alan 'nisab, fitre, tevekkül,  zan, sadakayı cariye' gibi temel kavramlar öğrencinin anlamını bilmeden yapamayacağı sorulardı. Öğrencilerin kavram bilgisine sahip olmaları önemli bir etkiye sahip olmuştur. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sorularının genel olarak kolay, ikisinin ise orta zorlukta sorular olduğunu söyleyebiliriz.  Okulumuz lgs sınavına giren 43 öğrenciden, 8 öğrencimiz soruların hepsini doğru yapmış, 12 öğrencimizin 1 yanlışı vardır. Genel olarak öğrencilerimiz başarılı bir sonuç elde etmişlerdir.

Nurcan KAYALAR 

LGS DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ OKUL KOORDİNATÖRÜ  

 

Matematik soruları bu yıl da analitik düşünmeye dayalı,dikkat isteyen sorular olduğunu söyleyebiliriz. Soruların kazanım ağırlıklı olması dikkat çekmektedir.Ayrıca sınavın görsellerle zenginleştirilmiş sorulardan oluştuğunu gözlemlemekteyiz.Özellikle birkaç soru seçici olarak hazırlanmış olup düzenli tekrar yapan konuya hakim olan ve süreyi doğru kullanabilen öğrencilerin başarıyla üstesinden gelebileceği sorulardır.Soruların genel anlamda çok adımlı işlemlerden oluşmadığı fakat işlem hatası yapmaya açık olduğu dikkat çekmektedir.Geçen yılki sınavla karşılaştırıldığında daha kolay bir sınav olduğunu söyleyebiliriz.

2 öğrencimiz bir yanlış yapmıştır

1 öğrencimiz 2 yanlış yapmıştır

1 öğrencimiz 3 yanlış yapmıştır.

LGS Matematik Zümresi  

 

2023 yılı Fen bilimleri LGS sorulari incelendiğinde soruların genel olarak kolay ya da orta kolaylıkta olduğu görülmüştür. Soruların unitelere göre şu şekildedir: -DNA ve Genetik Kod ünitesinden 8 soru. -Mevsimlerin Olusumu ünitesinden 3 soru -Basinc ünitesinden 5 soru -Periyodik Tablodan 1 soru -Maddedeki Değişimler ve Asit Bazlar konularından ise 3 soru çıkmıştır. DNA ve Genetik Kod unitesi soruları kolay fakat 2 soruda birer güçlü celdirici bulunmaktadır. Fen dersinde en çok doğru sayısı olan ogrencilerimiz bu iki sorudan en az birindeki celdirici cevabı isaretleyerek hata yapmıştır.  Basınç unitesinden çıkan sorular daha seçici sorular olmakla beraber katı basıncı  soruları daha kolay fakat sıvı basıncı soruları daha dikkate ve okuduğunu anlamaya dayalı sorulardir.  Mevsimlerin Olusumu ile ilgili sorulardan ikisi oldukça kolay ve bilgiye dayalı, bir tanesinde her öğrencinin yakalayamayacagi bir celdirici cevap bulunmaktadır.  Periyodik Tablo ve Maddedeki Değişimler konularından çıkan sorular ise öğrencilerin genel olarak doğru yapabildiği kolay sorulardan oluşmaktadır. Ögrencilerimizden:

3 tanesi 18 doğru

2 tanesi 17 doğru

1 tanesi 16 doğru

2 tanesi 15 dogru

3 tanesi 14 doğru yapmıştır.

Gül Ortaç

Sehit Sebahattin Koçak Kiz A.I.H.L Fen Bilimleri Öğretmeni  

 

İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi zümresi olarak soruları incelediğimizde ;sorular, verilen bilgilerden çıkarım yapılabilecek, tamamı okuma-anlama-yorumlama becerilerini ölçen, bu alanda yeteneğe sahip her öğrencinin okuyup, çıkarım yapıp cevaplayabileceği, detay bilgileri yoklamayan; ayırt ediciliği ve çeldiricileri bulunmayan sorulardan oluşturulmuş. Sorular kazanımları doğrudan karşılıyor; sürpriz ve akademik anlamda tartışma oluşturacak soru bulunmuyor; MEB ortak sınav diline uygun; cevaplar tartışmasız ve net. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde 10 soru sorulmuş olup,genel ortalamamız 6.74 ‘dür.

13 öğrencimiz soruların tamamını doğru yapmıştır. 10 öğrencimiz 9 doğru yapıp 1 soruyu boş bırakmış ya da yanlış yapmıştır.

Bahriye DOĞAN BARUT

İnkilap Tarihi Atatürkçülük Dersi Öğretmeni

11-06-202311-06-202311-06-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 11.06.2023 - Güncelleme: 13.06.2023 08:56 - Görüntülenme: 115
  Beğen | 2  kişi beğendi